Eesti, Läti, Leedu puhkus. Kolm peret, kolm karavani….

Uus suvi saabus ja uueks sihtkohaks sai Palanga. Meie perre sündis selleks tripiks ka 2.laps, aga meie haagis oli 3-kohaline, seega otsustasime, et peame oma kodukest uuendama, et ilusti ära mahtuda. Õnneks vahetult enne trippi õnnestus leida meil täpset see õige haagis mille ära ostsime. Selles haagises oli nüüd lisaks veel tubane wc ja sooja vee boiler. Asjad haagisesse pakitud, tripp Eestist välja võis alata. Kolm peret, kolm haagist, 6 täiskasvanut, 5 last ja 1-kuune imik pluss koer 😀

Esimesed päevad otsustasime pikemalt sõita, et võimalikult kaugele jõuda. Eestis oli see suvi päris kehvad ilmad, aga mida kaugemale me jõudsime seda soojemaks läksid õhtud. Väljaspool kodumaad ei olnud alguses nii lihtne mõnusat kohta leida, kuna me ei teinud eriti eeltööd ja meie tingimus oli saada veekogule lähedale. Mitu kämpinguplatsi läbi käidud, mõned korrad haagistega välja tagurdatud, kuna ringi pööramiseks ruumi nappis, suutsime me siiski positiivseks jääda ja leidsime ideaalse koha kuhu jääda mitmeks päevaks. Tasu parkimise eest ei olnud väga suur ja omanikuga sai ka natuke tingitud, sealt saime elektrit, vett ja dushi all käia, meil oli teistest eraldi muruplats koos grilli ja söögilauaga, liivarannani oli jalutada vaid 10min. Kui meie 4 päeva seal täis sai, oli väga kahju ära minna, aga teekond lõppsihtkohta oli veel pikk.

Peatuseime veel ühes karavaniplatsis, et imetleda natuke linna. See koht oli küll veidike kallim, aga tasus end täiesti ära, kuna linn oli imeilus. Päeval käisime kõik koos veepargis mis oli õues ja õhtuks leppisime kokku, et ühe õhtu veedame kõik oma perega linnapeal, kes käis siis ostukeskuses, kes avastas linna võlusid ja kes jõudis seda kõike teha. Järgmise päeva hommikul sai kohalikus restoranis söömas käidud, see kuulus ka karavaniplatsi territooriumile. Selles platsis oli ka dush ja elekter hinna sees ja kõik karavanikohad olid nummerdatud nind eraldatud väikeste hekikestega.

Lõpuks kui jõudsime palangale, siis seal oli valikut kus parkida küll ja veel, hinnad olid seinast seina aga iga omanik polnud nii muljetavaldav. Ühes kohas näiteks ei lubatud muusikat mängima panna ja õhtul algas öörahu üsna vara, kuna meil oli ühel perel ka koer kaasas siis tekitas ka see peremehele probleemi ja me otsustasime lahkuda. Õnneks leidsime väga mõnusa koha mis oli merele veel lähemal ja kus saime olla täpselt nii nagu tahtsime. Päeval käisime Palanga ostutänaval hullumas ja õhtud veetsime oma haagiseplatsis. Käisime ka rannapromenaadil, aga seal oli liiga tuuline, et lastega sinna väga kauaks jääda. Järgmisel päeval veetsime enamus päeva rannas, lapsed ehitasid liivakaevanduse ja käisid ujumas. Ilm oli Leedus väga palav ja jahutav vesi oli lausa hädavajalik.

Tagasisõit möödus üsna kiirelt, siis püüdsime lastele hästi palju meelelahutust leida, et ka neile oleks see reis meeldejääv. Külastatud sai Delfinaariumit Nida saarel, kus delfiinid ja merilõvid meile ägeda show tegid. Dinoparki, kus lastel oli väga tore ja hariv päev. Riia loomaaeda, mis oli väga muljetavaldav ja tundus hästi loomasõbralik.

Viimaseks pikemaks peatumiskohaks leidsime armsa järveäärse kohakese, kus oma haagised paika panime mitmeks päevaks. Õhtuks proovisime esimest korda meie uue haagise telgi lahti teha, kuna järve ääres oli õhtul päris palju sääski, siis sinna oli hea peitu pugeda. Kuni pimedani grillisime, mängisime Aliast ja nautisime viimaseid õhtuid koos. Päeval oli seal ideaalne koht, kuna järv oli kohe nähtavas kauguses ja lapsed said pidevalt vees sulistada. Käisime ka kõrval asuvas tasulises platsis küsimas paadisõidu ja dushi võimaluse kohta, aga lõpuks otsustasime siiski mitte minna, kuna pisikese 1-kuusega oleks liiga riskantne olnud paadisõitu teha ja see aeg kadus nii kiirelt käest, et juba oligi aeg asjad kokku sättida ja tagasi kodu suunas liikuda. Kodus püstitasime õhtuse külmarekordi ja päeval polnu samuti ilmad nii soojad kui olid Lätis ja Leedus.

Ka see tripp ei jää meil viimaseks, tulevaks suveks on paanis juba uus seiklus aga sihtkoht pole veel päris kindlalt paigas. Mõtteks oli algselt soome, juuni alguses, aga siis hakkasime mõtlema et tahaks ikka soojema poole, et siis äkki tuleb kõnealla taas Leedu või siis ehk juba Poola.
Sellest asjast saati kui meil on haagissuvila, pole ükski väljasõit meile perega takistuseks, meeleldi reisime oma haagisega nädalavahetuseti kalale, kellegi juurde külla või Pärnusse Grillfestivalile, ööbimisega pole kunagi probleeme ja kohvreid pakkima ei pea, lihtsalt tõstad oma asjad toa kapist haagise kappi ja autole järgi ning minek. Meie jaoks on kõige mugavam magada ikka oma linade vahel ja hommikul ärgata siis kui ise soovid. Haagiselamu teeb puhkamise eriti lihtsaks ja mugavaks.

Selle aasta talvel soetasime oma perefirmale ka ühe haagissuvila, et saaksime seda head reisipisikut ka teistele edasi anda rentimise näol.